
AP	
  |	
  AoW19	
  |	
  The	
  Onion	
  and	
  the	
  Dictator	
  

	
  

1	
  

Kim Jong-Un Named The Onion's Sexiest 
Man Alive For 2012 [UPDATE] 
News • Lifestyle • ISSUE 48•46 • Nov 14, 2012  

 

The Onion is proud to announce that North Korean supreme leader Kim Jong-un, 29, has 
officially been named the newspaper’s Sexiest Man Alive for the year 2012. 

With his devastatingly handsome, round face, his boyish charm, and his strong, sturdy 
frame, this Pyongyang-bred heartthrob is every woman’s dream come true. Blessed with 
an air of power that masks an unmistakable cute, cuddly side, Kim made this newspaper’s 
editorial board swoon with his impeccable fashion sense, chic short hairstyle, and, of 
course, that famous smile. 

“He has that rare ability to somehow be completely adorable and completely macho at the 
same time,” Onion Style and Entertainment editor Marissa Blake-Zweibel said. “And 
that’s the quality that makes him the sort of man women want, and men want to be. He’s 
a real hunk with real intensity who also knows how to cut loose and let his hair down.” 

Added Blake-Zweibel, “Ri Sol-ju is one lucky lady, that’s for sure!” 

With today’s announcement, Kim joins the ranks of The Onion’s prior “Sexiest Man 
Alive” winners, including: 

• 2011: Bashar al-Assad  
• 2010: Bernie Madoff  
• 2009: Charles and David Koch (co-winners)  



AP	
  |	
  AoW19	
  |	
  The	
  Onion	
  and	
  the	
  Dictator	
  

	
  

2	
  

• 2008: Ted Kaczynski  
• 2007: T. Herman Zweibel  

The Onion’s commemorative “Sexiest Man Alive” issue will be available on newsstands 
everywhere this Friday and contains a full 16-page spread on Kim. 

UPDATE: For more coverage on The Onion's Sexiest Man Alive 2012, Kim Jong-Un, 
please visit our friends at the People’s Daily in China, a proud Communist subsidiary of 
The Onion, Inc. Exemplary reportage, comrades. 

	
   	
  



AP	
  |	
  AoW19	
  |	
  The	
  Onion	
  and	
  the	
  Dictator	
  

	
  

3	
  

Onion: We just fooled the Chinese 
government! 
By	
  the	
  CNN	
  Wire	
  Staff	
  
updated	
  5:15	
  AM	
  EST,	
  Wed	
  November	
  28,	
  2012	
  

	
  
	
  

Sorry China, Kim Jong Un not 'sexiest' 
STORY	
  HIGHLIGHTS	
  

• Onion	
  editor:	
  Tricking	
  China	
  has	
  a	
  "certain	
  delightfulness"	
  	
  
• A	
  Chinese	
  news	
  site	
  takes	
  an	
  Onion	
  satire	
  for	
  a	
  real	
  story	
  
• The	
  Onion	
  declares	
  North	
  Korean	
  leader	
  Kim	
  Jong	
  Un	
  "sexiest	
  man	
  alive"	
  
• People's	
  Daily	
  Online	
  runs	
  portions	
  of	
  the	
  Onion	
  story	
  and	
  55	
  photos	
  of	
  Kim	
  

(CNN) -- China, as one Twitter user wrote Tuesday, has been fooled by the "mysterious 
Western art of satire." 

The merciless comedy website The Onion has declared North Korean leader Kim Jong 
Un the "sexiest man alive for 2012." And it appears China's People's Daily Online has 
taken the story seriously. 

"I love this one," Onion editor Will Tracy told CNN. "It has a certain delightfulness to it." 



AP	
  |	
  AoW19	
  |	
  The	
  Onion	
  and	
  the	
  Dictator	
  

	
  

4	
  

The Chinese story reprinted satirical comments describing Kim's "air of power that masks 
an unmistakable cute, cuddly side," his "impeccable fashion sense, chic short hairstyle, 
and," the story says, "that famous smile." 

	
  
A	
  Chinese	
  state-­‐run	
  site	
  was	
  fooled	
  Tuesday	
  by	
  a	
  satirical	
  story	
  that	
  declared	
  North	
  
Korea's	
  Kim	
  Jong	
  Un	
  the	
  "sexiest	
  man	
  alive."	
  

The story on People's Daily Online on Tuesday illustrates the mutual backscratching that 
China and North Korea exercise through their government-run media. The incident also 
shows foreign media outlets' difficulty in navigating The Onion's brand of satire. 

The Chinese website had underscored its story by including its own 55-page photo 
gallery to accompany the text, which was published in both English and Chinese. But the 
pages and the images were no longer available Wednesday. 

A woman responding to a call Wednesday to the office of the website said it was 
"impossible that the People's Daily will quote from any unreliable media -- we do verify 
our news and sources." 

The woman, who declined to identify herself, noted that the item had been removed. 

The People's Daily Online has a separate office from the print version of the Chinese 
Communist Party's main newspaper. 

Tracy said he's not surprised when legitimate news sites fall for his high-level 
tomfoolery, but this was the first time The Onion had named a "sexiest man alive." "We 
knew it would get a response," he said "but we didn't expect it would get life from 
abroad." 

A satirical post on The Onion congratulated the People's Daily for its coverage. 

The site "has served as one of the Onion's Far East bureaus for quite some time, and I 
believe their reportage as of late has been uncommonly fine, as well as politically astute," 



AP	
  |	
  AoW19	
  |	
  The	
  Onion	
  and	
  the	
  Dictator	
  

	
  

5	
  

said The Onion's Grant Jones in a e-mail statement. "May our felicitous business 
association continue for centuries to come." 

Earlier Tuesday, The Onion pointed readers to the Chinese website: "please visit our 
friends at the People's Daily in China, a proud Communist subsidiary of The Onion, Inc. 
Exemplary reportage, comrades." 

Twitter users went wild over the editorial faux pas. "It makes me cry from another 
room!" Tweeted Francesca Ulivi @fraubass. 

"Not sure they know this was a joke," wrote @loweringthebar. 

"Curse of the #Onion again," said Colin Freeman @colinfreeman99. 

Yes. Again. If this scenario sounds familiar it's because The Onion is no stranger to 
fooling government-run news outlets. 

In September, an Onion satire fooled Iran's semi-official Fars News Agency. Fars 
published an Onion story claiming that a Gallup poll found that rural white Americans 
preferred Iranian President Mahmoud Ahmadinejad over President Barack Obama. 

On the Chinese microblog Sina Weibo, netizens made their own teasing comments about 
People's Daily. 

"Foolish foreigners, the party paper was born to be funny," wrote @sheldon-BaiBai. 

"The world was fooled by the People's Daily, because no Chinese believes this paper," 
wrote @Hai_Dao_Wu_Bian. 

The Onion never writes its stories with the intention of fooling government agencies, 
Tracy said. But "it's great when it happens. We hope it happens more often." 

This prank, he said with obvious glee, may turn out to be the legendary Onion fake story 
that veterans will talk about for years to come. "We essentially just fooled the 
government of China." 

CNN's Jethro Mullen and CY Xu contributed to this report. 

	
  


